Artık projenin 3.aşamasına geçiyoruz. Şimdiye
kadar ortaya çıkanların toplandığı bir metin yazmış Fehmi. Oyunu iki parça
olarak düşünebiliriz kabaca. Birinci kısım seyircinin sahnedeki dünyaya
ısındırılması: sahnede birileri belirir, sanki buraya fırlatılmışlardır. Birbirlerini
tanımaktadırlar da. Dışarıdan mesajlar gelir, bu mesajlara göre ortam değişir;
belli ki gelecek biri vardır. Ama bir şey olur ve bu kişi gelmeyecektir. Bekleyiş.
Kırılma başlar: “madem ki buradayız, o halde eğlenelim!”. Oyunun ikinci
kısmında artık ambiyans değişir. İlk kısımda en azından takip edilebilir,
gerçekle fiktif dünya arasında devinen şey tamamen kendi içine kapanır. Ritim hızlanır…
Kabaca şimdilik kurulan plan bu. Bugün yazılan
metni hızlı bir şekilde akıtmaya ve geçişlerin nasıl olabileceğini kestirmeye
çalıştık. Fehmi gözüne takılan ciddi bir yerin olmadığını, metnin işlediğini
söyledi. Yarın metni tekrar bir gözden geçirip biraz daha ciddi bir akış
alacağız. Fehmi seyirci de getirecek sanırım. Üçüncü kısma geçmeden önce son
bir metindeki eksikleri görelim istiyoruz. Sonrası artık ritim, detay,
matematik…
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder