tam kadro ve neredeyse tam zamanında
başlayan bir çalışma. Temel yürüyüş çalışmasıyla başlandı, tempoyla oynayarak
devam edildi. Sonrasında da temel dikkat çalışması yapıldı:1.dur, 2.yürü,
3.sarıl, 4.ismini sor, 5.ismini söyle. Burada 1 ve 2 numaralı durumlar üzerine
hikaye yazılacak temeli meydana getirirken, 3-4-5 numaralı durumlar artık bu
temelin üzerine bir anlatı oluşturmaya başlıyor. O yüzden 3-4-5 numaralı
eylemlerin büyümesi, sadece karşımdaki insana değil de bütün dünyaya yöneliyor
olması gerek. Tabii yine psikolojik zamana düşmeden; yürüyordum “a bir şey oldu!”
sarıldım ve devam ediyorum. Böyle bir tavır oradaki eylemin daha çok altını
çiziyor. Çünkü içinde psikolojik bir tavır(kirlenme de diyebiliriz) sadece seyirci
sadece eylemin kendisini görüyor.
Yaptıklarımızı hala birer alıştırma gibi
yazıyorum ama bir süredir çalışma başladıktan sonra olan şeyleri daha çok “beraber
takılma” olarak isimlendirmek daha doğru olur. Sahnedeki tanışıklık, samimiyet
arttıkça bir şeylerin kendiliğinden ilerlediğini, aynı alıştırmayı yapsak da
kalitesinin arttığını ve izleyen için de daha güçlü imgeler yarattığını
görüyorum.
Sopa ile dans alıştırmasını yapmaya
başladık. Fictive bir dünya. Bir süre sonra biri sopasını alıp öne gelir ve
hikayesini anlatmaya başlar. Gerçek bir dünya. Burada fictive-gerçek ayrımını
olan şeyin “kurmaca” olması üzerinden yapmıyoruz. Sonuçta kendi hikayemi
anlatırken de bir kurgu koyuyorum. Ayrım daha çok ilişkide olduğum şey ve onun
ben de yarattığı üzerinden oluşuyor. Dans ederken içinde bulunduğum “oyunla”
kurduğum ilişki bende bir hal(enerji seviyesi,rengi) yaratıyor ama öne
geldiğimde ilişkide olduğum şey artık “kendi hikayem” ve seyirci. Dolayısıyla bağlarımın
biçimi ve gerilimi değişiyor. Bir anda. Fehmi öne gelince yaptığımız
şeyin “performans” kaldığını belirtti. O ilk anlattığımızdaki samimiyetin
azaldığını söyledi:” Zor bir şey istiyorum ama bu zorluk bize bir şeyleri
hatırlatacak. Bu önemli asıl!”
Aradan sonra teker teker sahneye çıkarak
başlandı. V sahnede kesikli hareketler üzerinden bir arayış denedi. “Çok
heyecanlıyım, anlatamıyorum!” kısmında ilginç bir renk ortaya çıktı. Fehmi V’nun
clownunun buralardan bir yerde dolaştığını belirtti. Dü ile devam ettik, eşiyle
tanışma anısını anlattı. Sonra S konferans veren kişi doğacını denedi. Dü dahil
oldu, sonra H ben de dahil oldum onlara. Uzaktan görüp selamlaşma diye bir
konsept çıktı, çalıştık. De da dahil olunca selamlaşma-uzun zamandır
görüşmüyorlar gibi samimi- doğacından güzel malzemeler çıktı. Fehmi oyunun bir
yerinde kullanılabileceğini söyledi. Ardından birisiyle ilgili çok komik bir
anıyı anlat(ama)ma doğacı yapıldı. Fehmi bu kısma “eşşeği bağlasak güler!” diye
yorum yaptı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder