Pazar, Ocak 05, 2014

27 Aralık Cuma / Fransız Kültür Merkezi


Yine tembellik yapıp yazma işini sonraya bıraktığım için çok detaylı yazamayacağım. Ama, ufak defterimdeki notların hatırlattıklarını düşeyim istiyorum yine de…
Genel prova. Teknik anlamda her şeyin tamamlandığı ilk prova olmasını konuşmuştuk daha önce. Geçen hafta Volkan, ben, Fehmi kostüm işlerini halletmek için Eminönü’ne gitmiştik. Fehmi’nin bir arkadaşı bizi ikinci el dönem kıyafetleri satan bir yere yönlendirdi. Enteresan bir yerdi, çok eğlendik ve çok ‘temiz’ bir şekilde tüm kostümleri aldık. Hem de düşündüğümüzden az bir bütçeyle.
Velhasıl, bugün esasen şöyle bir 20-30 kişi olsun istiyorduk ama kimse gelmedi. Herkes oyuna saklamak istemiş anlaşılan arkadaşlarını. Yine de 4 tane seyircimiz vardı. Biri Fehmi’nin kız kardeşi, diğer 3 seyirci de Fransız Kültür’ün kafesinden arakladık. Hatta bir tanesi Volkan’ın liseden beri görüşmediği bir arkadaşı çıktı. Lö enteğesan…
Fehmi sabah bir işi olduğu için 11.30 gibi aramıza katıldı. O salona girdiği sırada biz de ‘akmaya’ çalışıyorduk. Bir şey söylemeden oturdu ve akışı sonuna kadar izledi. Ardından “şimdiye kadar ki en iyi akıştı, hepinizin mevcudiyeti ve beraberliği çok güçlüydü!” dedi. Sanırım geçen haftaki sıkı çalışma ve metinler üzerine düşünmek ‘hikayenin’ bedenlerimizde iyice ‘görünmesini’ sağladı. Tabii kostümlerin de havaya sokmaktaki etkisini göz ardı etmemek lazım.
Öğleden sonra genel akış. Sanırım sabahkine göre biraz düşüktü ama Fehmi’nin sonrasında dediği gibi artık belli bir sınırın altına düşmüyoruz. İzleyenlerin ağzından kerpetenle yorumlar almaya çalıştık oyun sonrası. Özellikle kafeden gelen ‘bi-haber’ seyircilerin söyledikleri sahnede yaratmaya çalıştığımız temel felsefenin bir karşılık bulduğunu gösterir nitelikteydi. Ayrıca, ritmin çok net ve keskin olduğu sahnelerin daha güzel gelmesi de oyunun geneline dair duyduğumuz sıkıntıların çözümüne dair bir ipucu verdi.

Fehmi, her şeyin yolunda olduğunu, oyunun şu an sadece biraz ‘çapaklı’ olduğunu söyledi. Ocak ayındaki FKM provaları öncesinde Düzgün’ün mekanında bu teknik meseleleri halletmemiz gerektiğini belirtti. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder