Yine tembellik yapıp yazma işini sonraya bıraktığım için çok detaylı
yazamayacağım. Ama, ufak defterimdeki notların hatırlattıklarını düşeyim
istiyorum yine de…
Genel prova. Teknik anlamda her
şeyin tamamlandığı ilk prova olmasını konuşmuştuk daha önce. Geçen hafta
Volkan, ben, Fehmi kostüm işlerini halletmek için Eminönü’ne gitmiştik. Fehmi’nin
bir arkadaşı bizi ikinci el dönem kıyafetleri satan bir yere yönlendirdi. Enteresan
bir yerdi, çok eğlendik ve çok ‘temiz’ bir şekilde tüm kostümleri aldık. Hem de
düşündüğümüzden az bir bütçeyle.
Velhasıl, bugün esasen şöyle bir
20-30 kişi olsun istiyorduk ama kimse gelmedi. Herkes oyuna saklamak istemiş
anlaşılan arkadaşlarını. Yine de 4 tane seyircimiz vardı. Biri Fehmi’nin kız
kardeşi, diğer 3 seyirci de Fransız Kültür’ün kafesinden arakladık. Hatta bir
tanesi Volkan’ın liseden beri görüşmediği bir arkadaşı çıktı. Lö enteğesan…
Fehmi sabah bir işi olduğu için
11.30 gibi aramıza katıldı. O salona girdiği sırada biz de ‘akmaya’
çalışıyorduk. Bir şey söylemeden oturdu ve akışı sonuna kadar izledi. Ardından “şimdiye
kadar ki en iyi akıştı, hepinizin mevcudiyeti ve beraberliği çok güçlüydü!”
dedi. Sanırım geçen haftaki sıkı çalışma ve metinler üzerine düşünmek ‘hikayenin’
bedenlerimizde iyice ‘görünmesini’ sağladı. Tabii kostümlerin de havaya
sokmaktaki etkisini göz ardı etmemek lazım.
Öğleden sonra genel akış. Sanırım
sabahkine göre biraz düşüktü ama Fehmi’nin sonrasında dediği gibi artık belli
bir sınırın altına düşmüyoruz. İzleyenlerin ağzından kerpetenle yorumlar almaya
çalıştık oyun sonrası. Özellikle kafeden gelen ‘bi-haber’ seyircilerin
söyledikleri sahnede yaratmaya çalıştığımız temel felsefenin bir karşılık
bulduğunu gösterir nitelikteydi. Ayrıca, ritmin çok net ve keskin olduğu
sahnelerin daha güzel gelmesi de oyunun geneline dair duyduğumuz sıkıntıların
çözümüne dair bir ipucu verdi.
Fehmi, her şeyin yolunda
olduğunu, oyunun şu an sadece biraz ‘çapaklı’ olduğunu söyledi. Ocak ayındaki
FKM provaları öncesinde Düzgün’ün mekanında bu teknik meseleleri halletmemiz
gerektiğini belirtti.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder